Nutsmaatschappijen

ELECTRICITEIT en AARDGAS: INFRAX 

Alle activiteiten die Infrax ontplooit hebben te maken met nutsvoorzieningen: elektriciteits- en aardgasdistributie, kabeltelevisie en riolering.
Voor een nieuwe aansluiting, voor het opnemen van meterstanden, of voor het snel oplossen van een storing kunt u bij Infrax terecht. Drie keer per jaar zult u een informatieblad van Infrax in uw brievenbus vinden met heel wat nuttige informatie, onder meer over de acties en premies voor Rationeel EnergieGebruik.

De contactgegevens van Infrax:

Vanaf 4 januari 2016 kan je terecht in het nieuwe klantenkantoor op de CESENATICOLAAN 5 in Zelzate.

Enkel na telefonische afspraak op het nummer 078 35 30 20

Stroomonderbreking? Raadpleeg onze interactieve kaart

Een stroomonderbreking - gepland of onverwacht - is nooit aangenaam. 
Je inwoners hebben dan uiteraard recht op snelle en correcte informatie. 

Sinds kort kan je de actuele toestand op het distributienet van Infrax 
doorlopend online raadplegen. 

Onze interactieve kaart geeft je een duidelijk overzicht van de geplande werken en actuele storingen op het net. 
Je kan deze gegevens zowel op de kaart als in tabelvorm raadplegen. 
Bovendien kan je de resultaten makkelijk verfijnen op basis van een postcode of door specifiek te kiezen voor 'geplande werken' of 'storingen elektriciteit'.

Naar de online kaart

Wat te doen bij storingen? Klik op volgende link : https://www.infrax.be/nl/wat-te-doen-bij/storingen

 

DRINKWATER en RIOLERING: FARYS (ex TMVW)

Voor al uw vragen over water en riolering

Defectennummer water
078/35 35 88

  • Melden van defecten en problemen inzake de drinkwatervoorziening.

Algemeen waternummer
078/35 35 99

  • Verhuizing melden
  • Vragen inzake aansluiting
  • Algemene vragen over onze dienstverlening
  • Algemene informatie over water
  • Vragen over uw factuur, vragen over onze tarieven
  • Vragen over de meteropname
  • Informatie over kortingen en subsidies.

Meterstand doorgeven
MeDis*
0800/90 211
via sms 8811
via website

  • Op dit nummer kan u jaarlijks uw meterstanden doorgeven. Het is een automatisch nummer dat enkel toelaat meterstanden elektronisch door te geven. Op dit nummer kan u geen vragen stellen.
  • Sms de veiligheidscode die vermeld staat op het meterkaartje, dan een spatie en de meterstand
  • Ga naar www.farys.be

Het defectennummer is 7 dagen op 7, 24 uur op 24 bereikbaar. Op de overige nummers kan u terecht alle werkdagen van 08 tot 20 uur en op zaterdag van 09 tot 13 uur.Voor algemene informatie over de dienstverlening kan u terecht op www.farys.be.

Sinds 1 maart kunnen de klanten via www.farys.be/waarwerkenwij zien waar werken uitgevoerd worden en of deze geplande en ongeplande werken een impact hebben op de waterlevering.

Via   www.farys.be/verwittigmij  kunt u vragen om verwittigd te worden bij dergelijke werken.

Bekijk het filmpje over werken aan het drinkwaternet.

Er zijn ook sensibiliserende en informatieve filmpjes over het proper houden van rioolkolken, meteropname, staalname en keuring.

Kijk hiervoor wekelijks op vrijdag op de Facebookpagina van Farys.

Bekijk hier het filmpje over het proper houden van rioolkolken.

Bekijk hier het filmpje over de meteropname.

Bekendmaking in verband met TMVS dv :

oprichtingsakte van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden met rechtspersoonlijkheid 

statuten van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden met rechtspersoonlijkheid

 

TELEFONIE 

1) PROXIMUS

Zwijnaardsesteenweg 314
9000 Gent
Tel: 0800/ 22 800

2) TELENET 

Voor de huishoudens

U bent reeds klant? Bel het nummer 015 66 66 66

Voor alle administratieve vragen over televisie, internet, telefonie, facturatie, een modemtest, voor een defect.

Bellen kan

  • alle werkdagen: van 8 uur tot 22 uur
  • zaterdag, zondag en feestdag: van 9 uur tot 17.30 uur
  • dag en nacht voor defecten kabeltelevisie

U wenst klant te worden? Bel het nummer 0800 66 206

Bellen kan

  • maandag tot donderdag: van 8 uur tot 21 uur
  • vrijdag: van 8 uur tot 20 uur
  • zaterdag: van 9 uur tot 17.30 uur

Liever via de website van Telenet in plaats van te bellen? 
Uw vragen zijn welkom op: http://contact.telenet.be

Voor de bedrijven en overheidsinstellingen en hotspots

U bent reeds klant?

Internet, telefonie, dataverkeer, televisie: administratieve en technische vragen, voor bestellingen en facturatie

Bellen kan:

  • Voor administratieve vragen: weekdagen van 9 uur tot 17.30 uur
  • Voor technische vragen: 7 dagen op 7, de klok rond.

U wenst klant te worden?

Bellen kan:

  • Maandag tot donderdag: van 8 uur tot 21 uur
  • Vrijdag: van 8 uur tot 20 uur
  • Zaterdag: van 9 uur tot 17.30 uur

U wenst meer te weten over hotspots?

Bellen kan:

  • Maandag tot vrijdag: van 8 uur tot 22 uur
  • Zaterdag, zondag en feestdag: van 9 uur tot 17.30 uur
  • Voor technische vragen: 7 dagen op 7, de klok rond

 

GASLEIDINGEN (PIJPLEIDINGEN)

Fluxys nv

Kunstlaan 31
1040 Brussel
Tel: 02/282 72 53

Air Liquide

dienst pijpleidingen
Haven 725, Scheldelaan 600 - B150
2040 Antwerpen

Verklaring over cookies